4 Spørsmål & Svar i

Skade

Hva dekker Wash World i tilfelle av skader?

Wash World er ansvarlig i henhold til gjeldende erstatningsregler i Norge. Det gis ikke erstatning for sidespeil, vindusviskere, antenner, spoilere, reservehjul, pyntelister, skvettlapper, lavprofildekk, stofftak, felger eller ekstrautstyr som blir skadet under vask. Maskinstopp regnes ikke som maskinfeil.

Det er kundens ansvar å sørge for at bilen overholder høyde- og breddemål. Følgende biler er ikke tillatt i våre vaskeanlegg: pickuper uten hardtop, biler med lift, biler med skiboks mm.

Du kan lese om våre vilkår og betingelser her.

 

Hvem vurderer skademeldingene?

Skademeldinger håndteres og vurderes av en profesjonell uavhengig tredjepart.

Skulle det være uenighet om avgjørelsen i skademeldingen, vil det være mulig å starte en regressak gjennom eget forsikringsselskap, og det vil være mulig å få utlevert materiale til gjennomgang hos takstmannen i ditt forsikringsselskap. Videomateriale utveksles utelukkende mellom profesjonelle skadetakstmenn, altså mellom forsikringsselskapene.

 

Hva er vilkårene for å melde en skade?

Skader på bilen som følge av korrekt bruk av vaskehallen og som Wash World, ifølge til våre handelsbetingelser,er erstatningspliktig for, skal meldes umiddelbart etter at skaden er oppstått, og senest 18 timer etter hendelsen. 

 

Hvordan melder jeg en skade?

Hvis bilen din har fått en skade i vaskehallen, må du sende oss en skademelding. Dette gjør du ved å trykke på "Kontakt oss" nedenfor.

Skaden skal meldes innen 18 timer etter hendelsen, og du må sende med tilstrekkelige bilder av skaden i skademeldingen. Sørg for å ta bilder av skaden fra alle vinkler, og beskriv forløpet så nøyaktig du kan. Når skaden er meldt, kan du forvente svar fra ekstern saksbehandler innen 5–7 virkedager.

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt? Ikke bekymre deg, vi sitter klare